Zaznělo tu pár dotazů na rady, jak je nejlepší se stravovat, když máte různé směny. Pokud jde o ranní směnu, tam snad není problém. V odpolední směně by také neměl být problém. Stravujete se normálně. Než odejdete do práce, dáte si oběd, ne moc tučný, aby vás neuspal, ale bohatý na bílkoviny i na sacharidy (v podobě příloh). Do práce si nachystejte 3-4 svačinky, které budete jíst v rozmezí 2,5-3 hod. Svačinky budou lehké, ale vydatné. Pokud nemáte čas a nemůžete odcházet, berte si místo svačinek různá acidofilní mléka, kefírová apod. Ty můžete popíjet během práce. Pro obohacení si do mléka můžete nasypat rozdrcené vločky, nebo trochu rozemletých ořechů. Poslední svačinku cca hodinu před odchodem si dejte jako obdobnou snídani. Pokud po návratu domů jdete rovnou spát, tak vaše poslední jídlo byla svačina hodinu před odchodem z práce.

Při noční směně je to trošku náročnější, zvlášť pro náš organismus, který je nastavený na spánek. Vy, kteří chodíte častěji na noční směny a ne jednou za rok, máte již svůj organismus trochu uzpůsobený nočním směnám. Než odejdete do práce ať už je to na 19:00 nebo 22:00, dejte si doma jedno teplé jídlo. Takovou večeři. Ta by měla být bohatá na bílkoviny a i sacharidy v podobě příloh, ne příliš tučná, aby vás v práci neuspala. Dejte si k ní zeleninu nebo zeleninový salát, pokud máte fyzicky náročnější zaměstnání, kde jen nesedíte, můžete si k večeři přidat malý zdravý zákusek. Do práce si nachystejte svačinky, které budete jíst v rozmezí 2,5-3 hod. Ti co mají náročnější práci opět, mohou mít až 5 svačinek, těm, kteří mají klidnou práci, budou stačit svačinky 3. Svačiny by měli být lehké, ne přímo light, musí vás zasytit na nějakou dobu, ale neměli by být příliš tučné.

Vhodné jsou křehké chlebíčky, celozrnné pečivo, jogurt, sýry (Gervais, Lučina, Eidam), kvalitní libové šunky, zelenina, ale i ovoce. Pokud nemůžete odcházet od práce, platí to stejné, jako u odpoledních směn. Berte si místo svačinek různá mléka: kefírové, acidofilní, jogurtové, do kterých můžete přidat rozdrcené vločky nebo ořechy. Po té, co se vrátíte z práce, předpokládám, že jste unaveni a jdete spát. Rozhodně nechoďte spát hladoví. Dejte si malou snídani, která vás zasytí, ale nebude se s ní váš žaludek prát celé dopoledne. Takovou snídani, jakou byste si dali i normálně, akorát volte menší porci. Jakmile se probudíte po noční směně, pokračujte v jídlech jako v normálním dnu. Nezapomeňte během práce i při vstávání na pitný režim, který je důležitý. V práci si dejte vodu, čaj zelený, vodu s citronem nebo kvalitní džus naředěný s vodou.

Malý příklad jídelníčku při noční směně od 22:00

  • 21:00 Večeře ještě doma: Brambory, drůbeží maso, zelenina
  • 23:00 Svačina: celozrnný knäckebroty, bílý jogurt, banán
  • 02:00 Větší jídlo: těstovinový salát ( tuňák, zelenina, semolinové těstoviny)
  • 05:00 Svačina: ovesná kaše s jablkem, skořicí, mandlemi
  • 06:30: Opět doma vaše snídaně, jen v menším množství.
Vaše Barča

Vytvoř si účet a získej tyto skvělé výhody

Dárečky DÁRKY A ODMĚNY Sbírání lováčků a soutěže
Profil OSOBNÍ PROFIL Zaznamenávej a sleduj svůj progres
Plánky a tipy PLÁNKY ZDARMA TOP-Tipy na cvičení

Znáte nás z médií