Krásný den!

Známe to všichni – cítíme se oteklí, už brzy ráno jsme unavení, bez energie a nic nás nebaví. Snažíme se zhubnout, ale i když sportujeme ze všech sil a zdravě a pravidelně jíme, stále se nám to nedaří… Jak je to možné? Odpověď je v tomto případě jednoduchá – naše tělo zadržuje příliš mnoho vody.

Proč ono zavodnění organismu vzniká?

Voda je v našem životě stále s námi, je totiž velmi důležitá pro správné fungování organismu.

Příčin zavodnění může být hned několik:
  • příliš mnoho cukru nebo soli ve stravě – doporučené množství soli je 5g/den (kdo má rád slané, přijímá až 3x více soli než je zdrávo)
  • premenstruační syndrom – klasické ženské obtíže a zadržování až 3 litrů tekutin v těle
  • nadměrná konzumace alkoholu a kávy
  • překyselení organismu – vzniká vyšší konzumací kyselinotvorných potravin, mezi které patří např. tučné, smažené, sladké, ale také bílá mouka, uzeniny a podobně, překyselení organismu může také vzniknout špatným stravováním, nerozkousáním potravy a tedy nízkou produkcí slin špatná funkce lymfatického systému
  • zaměstnání vykonávané převážně ve stoje a nulová fyzická aktivita
  • nedostatečný pitný režim – tělo reaguje na nedostatek vody jejím zadržováním pro horší časy, jak prosté že?
  • nevhodná hormonální antikoncepce – hormonální procesy způsobují zadržování vody i v období ovulace či menstruace
  • další závažnější obtíže jako jsou nemoci ledvin, cirhóza jater, srdeční choroby a vysoký krevní tlak

Nikdy neberte odvodňování organismu jako berličku k rychlému hubnutí. Vždy pak váhu naberete zpět.

Co pomáhá na odvodnění organismu?

Jako první krok při odvodňování je vhodné omezit sůl ve stravě, jak již bylo řečeno výše. Pokud to jde, vynecháme především uzeniny, instantní pokrmy, pochutiny a zároveň se snažíme snížit množství cukru během dne.

Je dobré do jídelníčku zařadit diuretické (močopudné) potraviny, mezi které patří meloun, salátová okurka, celer, petržel nebo pastinák. Dobře mohou posloužit také jablka, která zároveň pomáhají upravit pohyb ve střevech.

Dalším pomocníkem při odvodňování jsou pak bylinky – kopřiva dvoudomá, bříza bradavičnatá, pampeliška lékařská, přeslička, ale také černý rybíz, či brusinka, která je mimo jiné i úžasný ochránce ledvin (samozřejmě nemluvíme o brusinkách, které jsou doslazované, ale přirozeně sušené, či čerstvé).

V případě, že zvýšíme příjem draslíku, který najdeme například v banánech, meruňkách či chřestu, určitě také napomůžeme přirozenému odvodňování.

Ze všeho nejdůležitější je však pravidelný a dostatečný pitný režim. To ale neznamená, že celý den nepijeme a pak se večer zoufale snažíme vše dohnat. Nejlepší je v tomto případě neperlivá voda nebo bylinkový neslazený čaj.

Anebo je tu ještě jedna možnost – zkuste to s výzvou Detox s chutí, která Vám pomůže skvěle pročistit organismus a zbavit Vás přebytečné vody.

Pomoci může také lymfodrenáž

Pokud je náš lymfatický systém přetížen, přispívá tím k zadržování vody. Pomoci může přístrojová či ruční lymfodrenáž, která je samozřejmě mnohem účinnější. Tento druh masáže má i jiné výhody, jako je například zmírnění celulitidy nebo prevence křečových žil.
Nezapomínejte však, že bez změny životního stylu Vám lymfodrenáž pomůže opět jen krátkodobě.

Co dodat na závěr?

Únava, nedostatek energie, bolesti hlavy a migrény, průjem, zácpa, plynatost, pálení žáhy a mnohá další – to vše je důsledkem zadržování vody. Jak jsme si řekli výše, podstatné je omezit pojídání kyselinotvorných potravin a zvýšit příjem potravin, které kyselost zmírňují. Také je dobré (nejen z hlediska zadržování vody v těle) nejíst před spaním, omezit pití alkoholu a kávy.

Pokud Vaše potíže přetrvávají, vyhledejte lékaře, a poraďte se o dalším postupu. Krém na obličej si matláme, zoubky si čistíme, tak proč o sebe nepečovat řádně i zevnitř?

Vytvoř si účet a získej tyto skvělé výhody

Dárečky DÁRKY A ODMĚNY Sbírání lováčků a soutěže
Profil OSOBNÍ PROFIL Zaznamenávej a sleduj svůj progres
Plánky a tipy PLÁNKY ZDARMA TOP-Tipy na cvičení

Znáte nás z médií