Tak jak to je s tím cvičením při kojení???

Dost často se nás ptáte, a tak jsem ráda, že nám Mamba, zkušená maminka, napsala krásný článek, se kterým můžeme jen souhlasit. Článek je napsaný z vlastních zkušeností a né na každého působí vše stejně, takže se vždy poraďte s vaším lékařem a se svým tělem. Krásné počtení a děkujeme Mambě.

Krásný, leč málo slunečný den,
přinášíme Vám jedno z prvních témat, o které jste projevily zájem. O kojení toho je všude napsáno mraky a mraky, stejně tak o cvičení, o hubnutí a o všem, co ženy rády vyhledávají. Jedno je jisté, při kojení byste neměla držet žádné diety – ano, jíst zdravě, vyváženě a určitě hlavně při plném kojení přidat k jídelníčku alespoň 300 - 500kcal. Nechceme přece, abychom miminku dávaly škodlivé látky, jež se můžou při dietách do mléka vylučovat.

Budu mluvit především ze své zkušenosti mámy, která už něco odkojila - prvního syna 12 měsíců - pohyb byl pouze chůze, ale několik km denně. Nyní mám druhého syna a kojím něco přes 13 měsíců.

Od jeho 3 měsíců cvičím a začínala jsem za plného kojení a rovnou, jako nikdy se nepohybující, jsem šlápla do hnízda HIIT. Nebudu lhát, že celých těchto prvních 30 cvičících dní jsem si musela prsa přidržovat a později jsem je halila do dvou podprsenek. Nikde není psáno, že musíte odcvičit panáky předpisově, nebo že si nesmíte pomoci rukama :) Po čase jsem objevila 30ti denní výzvu a objevila jsem cvičení, které mělo řád a využila jsem v něm i procházky s dětmi. Navíc nebylo časově ani fyzicky náročné – jedná se o Zahoď kila (https://www.30tidennivyzva.cz/vyzvy/online/?6)

Načetla jsem ohromnou spoustu informací, co se kojení a cvičení týče a také jsem oslovila "laktační ligu". Bylo mi řečeno, že se není čeho obávat, že naopak psychická pohoda maminky, že něco pro sebe dělá, je pro kojení více než prospívající.

Když položíte dotaz do skupinky na facebooku, která je zaměřena pouze na děti, miminka a plínky, sesype se na vás mrak mamin, které budou křičet, že vám mléko zmizne, že dítě ho odmítne, že už kojit nepůjde, že si uženete zánět, že se mléko zdrcne a v neposlední řadě se na vás snese noční můra v podobě kyseliny mléčné. :)

Když stejnou otázku položíte ve skupince holek co cvičí, sice se na vás dnešní virus s kyselinou mléčnou snese taky, ale najdou se i maminky se zkušeností, že cvičí a kojí. :) Kyselina mléčná je, ale musely byste dřít jak dva koně, aby se začala nějak hodně enormně uvolňovat, pak se miminko nemusí přisát a mléko mu nechutná. Ovšem toto můžeme obejít. Nakojte před cvičením, nebo po docvičení mléko odstříkejte. Já jsem několikrát musela kojit ihned po cvičení - v době sportu a žádný problém nenastal.

Sport přináší uspokojení díky endorfinům, posiluje imunitní systém matky, takže jí prospívá stejně jako kojení," řekla Anna Mydlilová z Laktační ligy, která se věnuje osvětě kojení už řadu let.

Produkce mléka se dá zvýšit, a to kojícími čaji, gravimilkem, vývarem, ovesnými vločkami, pivem, homeopatiky a v neposlední řadě častějším přikládáním a sáním - či odsáváním - poptávka zvyšuje nabídku. :) Hlavně při cvičení u kojení by měl být dostatečně navýšen pitný režim.

Samozřejmě někoho prsa bolí, když se hodně nalévají, ale dá se najít cvičení, které je klidnější.

Jsou vrcholové sportovkyně, co své děti kojily a problémy nenastaly, jmenujme alespoň jednu, a to Kateřinu Neumannovou.

Já jsem se rozhodla cvičit, když jsem při kojení začala přibírat a ne hubnout jak se traduje. Svého rozhodnutí nelituji, kojila jsem do 5 měsíců plně. Pak jsme přidali příkrmy a 7. měsíc kvůli růstu 4 zubů najednou a nechuti k jídlu, jsme kojili plně znovu. :) (chlapec prospíval dobře a nic mu nescházelo)

Mějte na paměti, že nemusíte cvičit jako šílená ale je nepřeberné množství cviků a cvičení, sestavte si sestavu kde zapojíte i miminko (kliky k miminku s polibkem, klasická houpačka na nohou v leže na zádech, dřepování s mimčem a další), pokud jste z většího města vyražte na cvičení maminek s kočárky, využijte kalanetiku, plavejte, běhejte a hýčkejte své tělo... A co se týče času? Půl hodinky a někdy pouze 10min podle druhu cvičení si najdeme každá, já cvičím až když jdou děti spát kolem 20 - 21 hodiny... Někdy jsem jen vybíhala schody když jsem šla večer s košem, dřepovala u vaření.. :D

Nebojme se sportu a kojení.. :)

Nezapomínejte, že jste skvělá máma a že na vás budou děti hrdé, když pro sebe a tím, že půjdete příkladem, něco děláte..

Za fotografie k článku děkujeme David Špidlen - fotograf

Vytvoř si účet a získej tyto skvělé výhody

Dárečky DÁRKY A ODMĚNY Sbírání lováčků a soutěže
Profil OSOBNÍ PROFIL Zaznamenávej a sleduj svůj progres
Plánky a tipy PLÁNKY ZDARMA TOP-Tipy na cvičení

Znáte nás z médií