⟵   Zpět

Proč se mi ztrácí prsa?

Krásný den Všem, kteří mění své životy.

Prsa, když hubneme, řešíme zadečky, bříška, stehýnka, a po nějaké chvilce spousta z nás, začne plašit, že vlastně první nejde ani to břicho, a ani ta stehniska, ale pomalu se ztrácí prsa a někdy to je dokonce hodně rychle. Proč tomu tak je? A lze tomu zabránit?

To, jak rychle nám prsa odchází, závisí na těchto faktorech:

  1. Jaké procento tuku v těle bylo při začátku hubnutí. Podle toho se už určí, zda vaše prsa z větší části tvořila tuková tkáň, a tedy se zmenšují rychleji. (avšak i tak mizí tuk rovnoměrně po těle)
  2. Jaký je poměr mléčných žláz. Pokud máte vyšší poměr mléčných žláz než všeho ostatního, máte téměř vyhráno, pak vám prsa zůstanou, a odejdou jen o drobnou část (viz. příkladem jsem já, za celých 24kilogramů tělesného tuku, mi prsa odešla pouze o 7 cm, a to vlastně až po roce hubnutí, nicméně roky kojení se podepsaly i tak :D)
  3. Jak rychle a drasticky shazujete kila. Tady netřeba vysvětlovat, pokud pofrčíte na nějakém drastičtějším hubnutí, prsa to odnesou velmi rychle, chce to plynulost a vytrvalost

Už jste si někdy prohlíželi aktérky fitness soutěží v plavečkách? Jedny prsa prostě nemají, a některé mají krásná, pevná, kulatá ňadra. Leckdy si řekneme, no joo, ta je má asi umělé. Ano, pravděpodobně to tak bude, ale nemusí to být pravidlem (pokud právě viz bod 1, žena nikdy nehubla z větší nadváhy, a tedy nebyla podrobena zkoušce s prsy).

Velice často se doporučuje cvičení, ano cvičení má jistý vliv, ale celkově na držení těla, a tím optického zvednutí hrudníku, nikoliv nějakého zásadního zpevnění. Celkově si to můžeme vysvětlit na tomto: Tuk odchází především z míst, kde to není pro tělo nijak kritické, tedy zůstává tuk v oblasti ochrany orgánů. Tedy pro organismus není potřeba tuk na prsou, ale především pro ženu, je velice třeba zachovávat ho v oblasti pánve (tedy zůstává nejdéle v oblasti boků a břicha).

Ňadra mají velice jemný tuk a pro tělo je snadnější se ho zbavit.

Nějaké rady jak odchodu našich ňader zabránit?

  • Prsa můžeme částečně ubránit nošením kvalitní a správné podprsenky, a to i v období mimo hubnoucí část svého života. (především je bráníme při sportu) S výběrem Vám poradí např zde: https://www.spravnapodprsenka.cz/ ale dnes už najdete takových webů hned několik.
  • Promaštěním pokožky, tedy neustálé mazání, jako v případě péči o strie na kůži po porodu, a zhubnutí na břiše. (není ani tak důležitá značka výrobku jako samotné mazání)
  • Sprchování chladnější vodou. Toto bude zřejmě stejně jen mýtus, nebo máte vyzkoušeno?
  • A zázračné preparáty? U nich to vidím podobně jako s těmi hubnoucími, ale máte-li nějaký tip, klidě sem s ním.

Nezbývá jen dodat, že bychom se měly mít rády i s malými, velkými i jinak poznamenanými prsy. Stále si můžeme vypilovat parádní zadečky, a svádět mužské na ně. Důležité je, že jsou naše ňadra zdravá.


13.9.2019

Anet

Autorka pochází z Českého Ráje a žije společně se svým mužem, kocourem, a třemi syny v Praze. Studovala obchodní akademii, vlastní certifikát z psychologie, prošla několika kurzy o výživě dětí a má licenci fitness trenéra. Její vášní je četba, běh, vaření a kreativita s dětmi. V současnosti je také učitelkou se synem na domácím vzdělávání.

Vaše komentáře:

Výzva doporučuje

Spalovací rychlovka - Nová vysoce efektivní výzva pro všechny, co mají pocit, že neustále nestíhají, nemají na cvičení čas a rádi by viděli výsledky už za 30 dní . Stačí ti vyšetřit si pro sebe pouze 15 min. Za krátkou dobu stihneš dynamickou rozcvičku, protažení a dáš si pořádně do těla. Díky intenzivnímu tréninku budeš rychle spalovat a to i po tréninku - tělo nakopneš do spalovacího procesu na minimálně 24 hodin. Trénink je jak pro začínající, tak pro pokročilé. Výběr máš ze dvou variant. Těšit se můžeš na výběr z 32 tréninků, kterými tě provedou Verča a Terka. Nově jsou součástí instruktážní videa, kde ti trenéři ukáží, jak cvik správně cvičit a jakým chybám se vyvarovat. Aby tvoje hubnutí šlo jako po másle, součástí je redukční jídelníček se stálým, ale sníženým příjmem energie. Chci vědět více

Rubriky blogu

Nejnovější články

Nejčtenější za poslední týden

Nejoblíbenější

Přidej se k nám na síti