⟵   Zpět

Jak dostat klouby do správné kondice? 5 cviků pro zdravé klouby

V dnešním článku se zaměříme na to, jak dostat naše klouby do formy.

To, že jim můžeme pomoci kvalitní stravou a dostatkem tekutin, už pravděpodobně víš. Vyvážená strava je dobrým začátkem, bohužel na to sama nestačí. Dnes ti ukážeme, jak správně rozpohybovat klouby vhodnými cviky, příště se zaměříme na stravu a potravinové doplňky.

Před jakoukoliv pohybovou aktivitou svoje klouby důkladně rozehřej. Uvolníš tím šlachy kolem kloubů a rozproudíš kloubní maz. K čemu je důležitý? Pomáhá snižovat tření v kloubu, jinými slovy kloub „promazává“. Staré známe pořekadlo to vystihuje naprosto přesně: „Kdo maže, ten jede“😄.

Kroužení pokrčenou nohou ve stoje

Prsty propleteme za hlavou, lokty směřují do stran. Zvedneme pravé koleno a kroužíme směrem ven. Rovná záda. Opakujeme alespoň 5x, následuje to stejné, ale na levou stranu. Poté změníme směr kroužení kolenem dovnitř.

Dopínání špičky

Lehneme si na záda, levou nohu vytáhneme ke stropu. Po celou dobu si hlídáme, aby se záda dotýkala podložky. Chytneme se za levé stehno a s nádechem co nejvíce propneme špičku. S výdechem provedeme fajfku.

Opakujeme minimálně 5x na každou nohu.

Přechod z předklonu do hlubokého dřepu

Tímto cvikem si mimo jiné uvolníš bederní páteř. Předkloníme se, ruce položíme na zem (pokud dosáhneš) a dopneme kolena. S nádechem přejdeme do dřepu, vyrovnáme záda, stáhneme lopatky dolů a ven, s výdechem se vyhrbíme, s nádechem se vracíme do výchozí pozice.

Opakujeme minimálně 3x.

Poloviční motýlek

Přejdeme do sedu, pravou nohu necháme nataženou, levou položíme chodidlem na stehno pravé nohy (pokud nemáme dostatečnou mobilitu v kyčlích, položíme chodidlo na vnitřní stranu stehna). Vyrovnáme záda. Pravou rukou držíme levé chodidlo, levá ruka je na levém koleni a pomáhá nám kmitat nahoru a dolů. Volně dýcháme.

Opakujeme minimálně 10x na každou stranu.

Uvolnění pánve v kleku na jedné noze

Přejdeme do kleku na pravé noze. Levá noha je opřená o chodilo na zemi, váha spočívá na palci, malíčku a patě. Holenní a stehenní kost svírají pravý úhel. Záda držíme rovně. Levou rukou se lehce opřeme o levé koleno (přední nohu), pravou ruku můžeme mít v bok. Volně dýcháme. Provádíme kroužky v pánvi pravou nohou. Nejdříve jedním směrem, potom směr obrátíme.

Opakujeme minimálně 3x na každou nohu oběma směry.

Pokud chceš zpevnit a lépe poznat své tělo, vyzkoušej naši výzvu Cestou jógy.

Zde najdeš ohlasy těch, kteří už s námi výzvu jeli.


5.3.2021

Alena

Autorka se narodila v Ostravě, do Prahy ji přivedl osud, láska a nespočet nových možností. Miluje Prahu, dle jejích slov je to nádherné město s neskutečnou energií. Má dvě děti, vystudovala školu Tvůrčího psaní Markéty Dočekalové a kurz spisovatele Reného Nekudy. Její vášní je psaní. Miluje život, neboť je její neustálou inspirací a touhou.

Vaše komentáře:

Výzva doporučuje

Spalovací rychlovka - Nová vysoce efektivní výzva pro všechny, co mají pocit, že neustále nestíhají, nemají na cvičení čas a rádi by viděli výsledky už za 30 dní . Stačí ti vyšetřit si pro sebe pouze 15 min. Za krátkou dobu stihneš dynamickou rozcvičku, protažení a dáš si pořádně do těla. Díky intenzivnímu tréninku budeš rychle spalovat a to i po tréninku - tělo nakopneš do spalovacího procesu na minimálně 24 hodin. Trénink je jak pro začínající, tak pro pokročilé. Výběr máš ze dvou variant. Těšit se můžeš na výběr z 32 tréninků, kterými tě provedou Verča a Terka. Nově jsou součástí instruktážní videa, kde ti trenéři ukáží, jak cvik správně cvičit a jakým chybám se vyvarovat. Aby tvoje hubnutí šlo jako po másle, součástí je redukční jídelníček se stálým, ale sníženým příjmem energie. Chci vědět více

Rubriky blogu

Nejnovější články

Nejčtenější za poslední týden

Nejoblíbenější

Přidej se k nám na síti