Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Souhlasím.
  • časovač
  • náš tým
  • podpoř nás
  • spolupracuj s námi
  • nápověda
  • obchodní podmínky
  • daruj voucher
  • Skořice a její blahodárné účinky - nejen na hubnutí

    Skořice – kdo by ji neznal, pro mě je asi nejznámější ze směsi na palačinky – kdy babička i maminka míchala cukr se skořicí, a pak jsme si tím sypaly jako dítka lívance a palačinky a mezi zoubky to parádně křupalo. Pak připomíná často vůni Vánoc. Někdo ji má zafixovanou jako příměs do čajů. Kdo by neznal kombinaci jablka a skořice. Málokdo by si ji tedy přirovnal k hubnutí – když spojuje především svátky jídla, dětské křupání cukru a popíjení svařáků a čajů.

    Odkud pochází

    Skořice pochází z kůry stále zeleného stromu. Tato kůra se sklízí nejen za účelem výroby koření, ale výborná je i do bylinkových čajů. Skořice proto dokáže víc než jenom okořenit váš toast nebo oblíbený koláč. Toto koření má spoustu pozitivních účinků na naše zdraví a v ideálním případě by mohlo být používané každý den. Skořice je již po několik tisíciletí používána k léčbě čehokoliv - přes poruchy trávení, po bakteriální infekce, také normalizuje krevní tlak a pomáhá snižovat váhu.

    Druhy skořice

    Pokud jste se někdy zajímali o rozdílnost dostupných druhů skořice, pravděpodobně jste zaznamenali, že jeden její druh je tmavě hnědý, zatímco druhý je žlutohnědý. Tyto dva druhy skořice pochází skutečně ze dvou druhů rostlin. Druh cassia, používaný například v kari koření a v čínské a korejské kuchyni, je tmavě hnědý. Varianta s názvem zeylanicum má světlejší barvu a pochází z Ceylonu.

    Jak skořici skladovat

    Správné skladování skořice je velice důležité pro zachování typické vůně i chuti. Svitky je proto vhodné vložit do skleněné nádoby, která jde uzavřít, a tu posléze uchovávat při pokojové teplotě na místě, kde nebude na skořici pražit slunce. U mleté skořice se může postupovat stejně, tedy přesypat ji do nějaké nádoby, případně postačí dbát na to, aby sáček nezůstal otevřený – opatří se třeba sponou či gumičkou.

    Jak skořici konzumovat a používat

    K tomu, aby skořice byla dostatečně účinná, potřebujete zkonzumovat 2 čajové lžičky denně. Doporučuje se však nepřekračovat denní množství nad 4g. Je mnoho způsobů, jak toto koření zahrnout do jídelníčku, závisí to na vašich preferencích. Čaj je skvělý způsob, nebo smoothie, přidávat si ji můžete do jogurtů či tvarohu. Skořici můžete používat nejen při vaření, mnoho lidí také užívá skořicové kapsle, které ve větší koncentraci obsahují látky potřebné pro jejich zdraví a hubnutí. Existují skořicové zábaly, masti, krémy a další produkty. My doma využíváme i skořici s hřebíčkem naloženou ve Francovce – vynikající pomocník při bolesti zubů, nebo na afty.

    Skořice jako lék

    Skořice také prodlužuje život, je prevencí proti trombóze, pomáhá při zápachu z úst, při léčbě diabetu (Je ale potřeba upozornit, že lidé, kteří užívají léky, jako je inzulin nebo přípravky na zředění krve, by měli napřed konzultovat se svým lékařem, než začnou užívat větší množství skořice.), zahřeje vás a podporuje funkci mozku. Už samotná vůně zvyšuje vaši mozkovou aktivitu.

    Skořice jako tajemství krásné pleti

    Nejen v léčitelství je skořice upřednostňována jako jedna ze zcela přírodních možností, kterou lze dosáhnout pozitivních změn. Blahodárně působící vlastnosti jsou využívány i v kosmetice. Málokdo tuší, že v tomto ohledu byla skořice považována za zázračnou mnohem dříve než právě při terapii různých zdravotních obtíží či v kuchyni při přípravě pokrmů. Na strie a zpevnění kůže neexistuje nic spolehlivějšího, než je krém se skořicí.

    Jelikož je prokázáno, že skořice umí regenerovat tkáně, zlepšovat celkový metabolismus buněk a urychlovat látkovou výměnu, hovoří se o ní nejčastěji v souvislosti s potlačováním projevů celulitidy, a to s pomocí speciálních zábalů, kdy je skořicový krém nanesen na postižená místa, aby odbourával škodliviny nahromaděné v pokožce. Celá snaha se následně podporuje stlačením končetin v bandážích a působením na lymfatické cévy. Tuto proceduru dnes nabízí téměř každý kosmetický salón, podobně se však o svou pokožku můžete postarat i doma. Skořicovou mast si můžete obstarat v lékárně, nebo si směs na zábal vyrobit ze snadno dostupných ingrediencí – jogurtu, tvarohu, olivového oleje a samozřejmě skořice.

    Tip: Skořicový zábal pro lepší vitalitu pokožky a podporu boje proti celulitidě – smíchejte kelímek bílého jogurtu s 2 lžícemi tvarohu, 1 lžičkou olivového oleje a cca 5 lžičkami mleté skořice. Pokud bude výsledek příliš řídký, zahustěte ho ještě tvarohem. Poté naneste na nohy a ty pak následně zabalte do potravinové fólie a ručníku. Pusťte si příjemnou hudbu, zapalte svíčky a alespoň hodinu takto relaxujte. Výsledek poznáte již po 3 opakováních. A přidáním výzvy Zpevni tělo docílíte perfektních výsledků.

    Skořice a hubnutí

    Pokud jste se prokousali článkem až sem, povíme si o příznivých účincích skořice na hubnutí. Celulitidu jsme již probrali a nyní se vrhneme na blahodárné účinky, co se týče spalování a metabolismu.

    Skořice má řadu schopností a některé z nich přispívají k hubnutí. Především toto koření může být používáno k očistě střev od parazitů a nežádoucích mikroorganizmů. V čistějších střevech dochází k lepšímu vstřebávání živin a k dokonalejšímu trávení jídla, přičemž se tělo zároveň efektivněji zbavuje škodlivých látek.

    Toto výrazné koření působí také jako metabolická vzpruha aktivující energii potřebnou ke cvičení. Účinkem skořice tělo snadněji spaluje glukózu namísto toho, aby ji metabolizovalo na zásobní tuk. Díky skořici budete mít více energie ke cvičení. Skořice také napomáhá při cvičení lépe spalovat tuky, protože urychluje jejich štěpení. To znamená, že tukové buňky se netvoří tak snadno, jako dřív.

    Skořice je také účinný antioxidant působící proti nežádoucím volným radikálům. Přírodní medicína např. využívá tento recept: Každý den ráno 1/2 hodiny před snídaní na lačný žaludek a večer před spaním vypijte šálek medu se skořicí. Pravidelné užívaní sníží váhu i u mimořádně obézních osob. Pravidelné užívání zabraňuje usazování tuku i při požívání mimořádně tučných jídel.

    Kdo nesmí skořici

    I když je skořice tak vítaným přírodním pomocníkem při zlepšování zdravotního stavu, nedoporučuje se její konzumace (případně jen zřídka, a to ve velmi malém množství) těhotným ženám, které by se ostatně měly vyvarovat víceméně jakémukoliv ostrému koření. Mimo to může u citlivých osob vyvolat i alergické reakce (při nadměrné konzumaci), jako jsou vyrážky a podobné nepříjemnosti. Proto i u skořice platí – všeho s mírou.

    Já si lžičku skořice dopřávám několikrát v týdnu – moc jí nemusím, především v čaji. :D Ale bílý jogurt báječně oživí. Zábal vyzkouším pro vás. Znám spoustu slečen, co si účinky skořice nemohou vynachválit – jsou to ženy, jež zhubly vice než pár kilo (samozřejmě nejenom využíváním skořice) a se skořicí se dále kamarádí, jako s báječným, zdravým a především přírodním kořením.

    Věřím, že zásoby skořice v obchodech vezmete útokem a svůj kousek skořicového ráje přivedete i k sobě domů. :-)

    Vaše Anet

    Komentáře

    Vkládat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
    Jsi již registrován(a)? Stačí se přihlásit.


    blogujeme

    náš tým

    podpoř nás

    spolupracuj s námi

    často kladné dotazy

    facebook

    Online a offline výzvy

    Služby

    Články

    kalendář akcí

    fotosoutěž

    osobní profil

    registrace