Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie. Souhlasím.
  • časovač
  • náš tým
  • podpoř nás
  • spolupracuj s námi
  • nápověda
  • obchodní podmínky
  • daruj voucher
  • Cvičení a kojení z vlastní zkušenosti

    Tak jak to je s tím cvičením při kojení???

    Dost často se nás ptáte, a tak jsem ráda, že nám Mamba, zkušená maminka, napsala krásný článek, se kterým můžeme jen souhlasit. Článek je napsaný z vlastních zkušeností a né na každého působí vše stejně, takže se vždy poraďte s vaším lékařem a se svým tělem. Krásné počtení a děkujeme Mambě.

    Krásný, leč málo slunečný den,
    přinášíme Vám jedno z prvních témat, o které jste projevily zájem. O kojení toho je všude napsáno mraky a mraky, stejně tak o cvičení, o hubnutí a o všem, co ženy rády vyhledávají. Jedno je jisté, při kojení byste neměla držet žádné diety – ano, jíst zdravě, vyváženě a určitě hlavně při plném kojení přidat k jídelníčku alespoň 300 - 500kcal. Nechceme přece, abychom miminku dávaly škodlivé látky, jež se můžou při dietách do mléka vylučovat.

    Budu mluvit především ze své zkušenosti mámy, která už něco odkojila - prvního syna 12 měsíců - pohyb byl pouze chůze, ale několik km denně. Nyní mám druhého syna a kojím něco přes 13 měsíců.

    Od jeho 3 měsíců cvičím a začínala jsem za plného kojení a rovnou, jako nikdy se nepohybující, jsem šlápla do hnízda HIIT. Nebudu lhát, že celých těchto prvních 30 cvičících dní jsem si musela prsa přidržovat a později jsem je halila do dvou podprsenek. Nikde není psáno, že musíte odcvičit panáky předpisově, nebo že si nesmíte pomoci rukama :) Po čase jsem objevila 30ti denní výzvu a objevila jsem cvičení, které mělo řád a využila jsem v něm i procházky s dětmi. Navíc nebylo časově ani fyzicky náročné – jedná se o Zahoď kila (http://www.30tidennivyzva.cz/vyzvy/online/?6)

    Načetla jsem ohromnou spoustu informací, co se kojení a cvičení týče a také jsem oslovila "laktační ligu". Bylo mi řečeno, že se není čeho obávat, že naopak psychická pohoda maminky, že něco pro sebe dělá, je pro kojení více než prospívající.

    Když položíte dotaz do skupinky na facebooku, která je zaměřena pouze na děti, miminka a plínky, sesype se na vás mrak mamin, které budou křičet, že vám mléko zmizne, že dítě ho odmítne, že už kojit nepůjde, že si uženete zánět, že se mléko zdrcne a v neposlední řadě se na vás snese noční můra v podobě kyseliny mléčné. :)

    Když stejnou otázku položíte ve skupince holek co cvičí, sice se na vás dnešní virus s kyselinou mléčnou snese taky, ale najdou se i maminky se zkušeností, že cvičí a kojí. :) Kyselina mléčná je, ale musely byste dřít jak dva koně, aby se začala nějak hodně enormně uvolňovat, pak se miminko nemusí přisát a mléko mu nechutná. Ovšem toto můžeme obejít. Nakojte před cvičením, nebo po docvičení mléko odstříkejte. Já jsem několikrát musela kojit ihned po cvičení - v době sportu a žádný problém nenastal.

    Sport přináší uspokojení díky endorfinům, posiluje imunitní systém matky, takže jí prospívá stejně jako kojení," řekla Anna Mydlilová z Laktační ligy, která se věnuje osvětě kojení už řadu let.

    Produkce mléka se dá zvýšit, a to kojícími čaji, gravimilkem, vývarem, ovesnými vločkami, pivem, homeopatiky a v neposlední řadě častějším přikládáním a sáním - či odsáváním - poptávka zvyšuje nabídku. :) Hlavně při cvičení u kojení by měl být dostatečně navýšen pitný režim.

    Samozřejmě někoho prsa bolí, když se hodně nalévají, ale dá se najít cvičení, které je klidnější.

    Jsou vrcholové sportovkyně, co své děti kojily a problémy nenastaly, jmenujme alespoň jednu, a to Kateřinu Neumannovou.

    Já jsem se rozhodla cvičit, když jsem při kojení začala přibírat a ne hubnout jak se traduje. Svého rozhodnutí nelituji, kojila jsem do 5 měsíců plně. Pak jsme přidali příkrmy a 7. měsíc kvůli růstu 4 zubů najednou a nechuti k jídlu, jsme kojili plně znovu. :) (chlapec prospíval dobře a nic mu nescházelo)

    Mějte na paměti, že nemusíte cvičit jako šílená ale je nepřeberné množství cviků a cvičení, sestavte si sestavu kde zapojíte i miminko (kliky k miminku s polibkem, klasická houpačka na nohou v leže na zádech, dřepování s mimčem a další), pokud jste z většího města vyražte na cvičení maminek s kočárky, využijte kalanetiku, plavejte, běhejte a hýčkejte své tělo... A co se týče času? Půl hodinky a někdy pouze 10min podle druhu cvičení si najdeme každá, já cvičím až když jdou děti spát kolem 20 - 21 hodiny... Někdy jsem jen vybíhala schody když jsem šla večer s košem, dřepovala u vaření.. :D

    Nebojme se sportu a kojení.. :)

    Nezapomínejte, že jste skvělá máma a že na vás budou děti hrdé, když pro sebe a tím, že půjdete příkladem, něco děláte..

    Za fotografie k článku děkujeme David Špidlen - fotograf

    Komentáře

    Vkládat komentáře mohou pouze registrovaní uživatelé.
    Jsi již registrován(a)? Stačí se přihlásit.

    MilBur 77292: Také patřím mezi ty, co při kojení přibírají. Z porodnice jsem přišla s 82,5kg, nic hezkého, ale vlastně jen +10kg, takže spokojenost. Pak to začalo, probdělé noci, chutě, vlčí hlad... Vypadala jsem, jako bych každý den jedla kilo droždí, za 5m +5kg!!! Začal jsem cvičit Jill a Boba Harpera, zlepšila si jídelníček a světe div se, miminku to nevadilo, mléko bylo stejně kvalitní a já konečně začala dávat kila dolů (tempem 2kg za měsíc).

    Takže maminky, miminka dejte tatínkům, ať si je také užijí ;-), a aspoň 30-45min denně si udělejte pro sebe :-D!!!
    1 výzvařům se tento příspěvek líbí.
    Chcete hodnotit příspěvky? Stačí se přihlásit.


    beja 20677: Bohuzel si myslim, ze problem je v pojmech cvicit a zdrava strava :-) protoze bohuzel pro vetsinu lidi je zdrava strava pouze dieta, hladoveni a zakazovani si cehokoliv co maji radi a pod cvicenim si predstavuji pouze posilovani a kardio, pri kterym uz v pulce dostavaji infart a umiraji :-D podle me by si kazdy mel najit primerenou aktivitu a mit z ni radost a postupem casu vytrvat a zdokonalovat se, pak se da zacit a delat tyto veci kdykoliv i pri kojeni nebo tehotenstvi... ale cele tehu se prejidat a valet a po porodu se zblaznit, ze musim hubnout a cvicit, jako to dela spousta lidi a hlavne zen kazdy nova rok je podle me hloupost... a pak uz je to o stratu mleka nebo o strazeni mleka v zaludku ditete, coz je hodne nebezpecne... dulezita je nevalet se na gauci u televize a mit se rada a hlavne mit ze sebe radost...
    zatím nikdo nehodnotil


    Anys 79207: Plně kojím svoji tří měsíční dcerku, 5 dní z týdne cvičím, někdy i dvě hodiny denně, hodina posilování a pak hodina cross trenažér nebo běhání. Nikdy nebyl problém, krásně nám prospívá já už jsem na své původní váze ale nepřestat makat je důležitý! :-D A mamky co tvrdí, že to nejde tak jsou podle mě lenošný. 😄 tak makat, makat, výsledky se dostaví !😊
    zatím nikdo nehodnotil


    Anet 36505: A já napsala veru místo veja.. :D No pání, nezávidím ti, já už jsem z 75DD celkem slehla... Ale poslední dobou už spíše dokojuju.. Ale jsem ráda, děti zdravý, já zdravá, no jsme mamky šikulky.. :D
    zatím nikdo nehodnotil


    veja 55944: Anet, zapomněla jsem včera napsat, že si taky ty své kójo sedmičky :-D jojo sedmičky musím přidržovat rukama, takže to mám i s činkama...
    zatím nikdo nehodnotil


    Anet 36505: Jsem nadšená, že vás tolik cvičí u prcků a přitom máte čas.. :) A jak říká veru - záda mě po cvičení opravdu přestala bolet.. :)
    zatím nikdo nehodnotil


    veja 55944: zdravím, stejně jako autorka, při kojení vždy přibírám...kojím své čtvrté dítě :-) :-), jen u třetího jsem necvičila a pustila stravování na volný řetěz a osm kil mi zůstalo do čtvrtého těhotenství, jsem přihlášena do výzvy start zahoď kila, hlídám hlavně stravu a denně cvičím, první kardio :-) haha, to je ranní kolotoč kolem šesti členů domácnosti a pak odjedu zbytek tréningu, druhý tr. je většinou blbnutí s dětma a tak dvakrát týdně zvládnu díky babičkám i druhý tréning :-) mléka mám víc než na rohlících, chlebu, zákuscích a bomboniérách!!!! to asi zelenina, ovoce, tvarohy, různá jádra, nejvíce hlídám odpoledne a večer, ráno se nadlábnu, např. celá vanička tvarohu, banán, med, posypu cornflakes a kafe :-) holky, zádíčka a celé tělo si lebedí, jak se zpevňuje, no labůžko :-) děkuju za skvělý program pro nás, co potřebujeme vést za ručičku a trochu bič nad sebou, pa pa M.
    zatím nikdo nehodnotil


    AnneEll 55506: Dobrý den, mám 2 holčičky brzy po sobě, jedné budou dva a druhé 4 měsíce. První byla nedonošená a měla jen 1,5 kg, tak tím, jak člověk denně jezdil do nemocnice a stresoval se, jak to všechno dopadne, šla váha dolů sama a provozovala jsem opravdu jen dlouhé procházky. A i přes krušné začátky jsem se rozkojila a kojila až do jejího 1. roku, kdy jsem zjistila, že jsem znovu těhotná. Druhá holčička už byla donošena krásně do 39 tt, porodní váha 3 kg a já 14 kg nahoře! To bylo řečí z okolí, že půjdu z porodnice a budu mít navíc tak max 3 kilča... prd, nesla jsem si zpět domů 10 kg. Takže jelikož holčička byla a je strašně hodné miminko, hodně pospává, tak jsem cca 4 týdny po porodu šla poprvé běhat. To že se nevejdu do žádných věcí mi tedy na sebevědomí nepřidávalo, tak bylo potřeba s tím něco udělat... Spokojená máma = spokojené miminko!!! Moje okolí na mě pohlíželo, co jsem to za matku, že jdu na 20 min běhat... že přijdu o mléko, že si něco udělám s dělohou apod. Řeči, řeči, výmluvy! Ale proboha, pokud se cítím dobře a cítím se i na vyšší aktivitu než jen procházku, tak proč ne? Maličké budou 22. 11. teprve 4 měsíce a já jsem zpět na své váze před otěhotněním. Takže ženy, pokud chcete, je Vám dobře, nemáte zdravotní potíže - CVIČTE :D, na půl nebo hoďku, to bohatě stačí, vyčistíte si hlavu a budete zase 100% máma pro to miminko. Jo a co se mléka týče - na 3 měsíční prohlídce měla malá 5,8 kg!! Takže i když já omezila tuky a cukry a cvičila, tak ona za 3 měsíce nabrala téměř 3 kila :D takže určitě NETRPÍ :D
    1 výzvařům se tento příspěvek líbí.
    Chcete hodnotit příspěvky? Stačí se přihlásit.


    drahus 6047: Ja mam 2 děti, cvičila jsem u obou a obě jsem odkojila úplně v pohodě. Me okolí mě hodně odsuzovalo za cvičení ale ja chtěla byt hlavně v pohodě a odreagovat se. Pěkný a pravdivý článek. Není čeho se bát když to člověk nepřehání.
    zatím nikdo nehodnotil


    Giko 28406: Pěkný článek. Na mě se sesypaly negativní reakce už proto, že cvičím v těhotenství (ne jen hopsání na balónech). Jde o to si o tom něco načíst, ale hlavně poslouchat vlastní tělo. Doufám, že mi elán zůstane co nejdéle (jsem teprve ve 4 měsíci) a taky, že budu mít chuť a sílu začít po porodu opět cvičit. Děkuji za super motivační články, snad to s nimi bude o něco lehčí. :)
    zatím nikdo nehodnotil


    roxi 15: taky doufám, že seberu všechnu sílu a budu makat... moc hezký a motivující článek, děkuji
    zatím nikdo nehodnotil



    blogujeme

    náš tým

    podpoř nás

    spolupracuj s námi

    často kladné dotazy

    facebook

    Online a offline výzvy

    Služby

    Články

    kalendář akcí

    fotosoutěž

    osobní profil

    registrace